Poletje v vrtcu

Damjana K. H. je v svoji deklamaciji takole zapisala »Naj sonce pripeka, kakor hoče, naj bo poletje še dolgo in vroče…« in ta poletni čas nam je postregel tako z vročimi kot tudi deževnimi dnevi. V vsakem poletnem dnevu smo našli čas za smeh, pogovor, igro, sproščene in usmerjene dejavnosti. V želji, da se otroci v prvi vrsti počutijo dobro, so bile dejavnosti načrtovane in izvedene tako, da so otroci imeli najprej čas zase in svoje prijatelje ter igro. Preko igre smo strokovne delavke izvajale različne dejavnosti, ki so bile načrtovane s cilji in področji kurikula. Glede na vreme, ko je le-to bilo deževno smo dejavnosti izvajali v notranjih prostorih, kot so bile npr. različne in pestre vadbene ure. Vključili smo tudi plezalno steno, ki je bila želja otrok. Otrokom smo pripravile kino ali pravljične urice; tematika je bila poletje. Likovne in ustvarjalne dejavnosti so večinoma izhajale iz pravljičnih vsebin ali preprosto iz želje otroka.

V lepem in sončnem vremenu smo zunaj izvajali različne igre, spoznavali lastnosti vode in se igrali z njo. Poskrbeli smo, da je igra otrok potekala v senci in upoštevali smernice Varno s soncem. Otrokom smo prilagodili primerne dejavnosti in raziskovanje ter odkrivanje različnih interesov vsakega posameznika. Otroci so se posebej razveselili dejavnosti z vodo. Zato smo jim pogostokrat ponudili različnih velikosti in oblik posodic ter vodo. Otroci so se v trenutku, ko so videli vodo navdušili za prelivanje, zlivanje in eksperimentiranje z njo. Nekateri otroci so zalivali tudi rože in travo. Poleg igre jim je voda nudila prijetno osvežitev, predvsem po vrnitvi s sprehodov. Igro otrok smo omogočali tudi v peskovniku. Otroci v mivki vedno znova in znova uživajo, se skupaj igrajo, dogovarjajo in rešujejo morebitne konflikte ali pa se med seboj bolje spoznavajo. Čas po zajtrku je bil dobrodošel za sprehode po okolici domačega kraja, obisk gozda ali igro v Gaju. Pri tem smo upoštevali higienska načela.

Naš namen je bil, da otroci začutijo posebnosti poletja in počitnic. Iz njihovih zadovoljnih in navdušenih obrazov smo lahko zaznali, da včasih potrebujejo le malo in jih tisto neznansko osreči.

Vsakodnevno smo jim ponudili različne igrače, nekonstruiran material in s tem razvijali otrokovo ustvarjalnost. To je bil čas usmerjenih in hkrati sproščenih dejavnosti, katere so lahko otroci glede na svoje želje in interese tudi izbirali. Ob vsem tem dogajanju pa se je tudi to obdobje poletja v vrtcu poslovilo in že smo pred novimi cilji in izzivi, ki nam jih pripravlja novo šolsko leto.

Zapisali: Lidija Selič in Mateja Siter